Mam Przyjaciela





Albert Camus powiedział: "Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź po prostu obok mnie i bądź moim przyjacielem."
Chyba każdy z Was zgodzi się z tymi słowami. Warto mieć dobre koleżanki i kolegów, na których możemy polegać. Uczniowie klasy trzeciej zastanawiali się jakimi cechami powinni się oni odznaczać. Spróbujmy dążyć do ideału, zgodnie ze wskazówkami dzieci.



Według mnie dobry kolega jest miły. Potrafi dotrzymać tajemnicy. Cieszy się z moich sukcesów. Lubi się ze mną bawić. Pomaga w potrzebie. Nie obgaduje za plecami. Wspiera mnie w trudnych sytuacjach. Pociesza, gdy jest mi smutno. Potrafi słuchać. Nie opuszcza w biedzie. Nie wyśmiewa. Nie dokucza. Dzieli się nawet drobiazgami.
                                                                            Wiktor Chmura



Każda osoba marzy o dobrym koledze. Prawdziwy kolega to jest największy skarb.

Moim zdaniem prawdziwy kolega będzie się cieszyć z moich spełnionych marzeń, dobrych ocen i nie będzie mi zazdrościć. Pomoże mi wtedy, kiedy tego potrzebuję. Na dobrego kolegę zawsze można liczyć. Prawdziwi przyjaciele przychodzą bez zaproszenia nie tylko na urodziny, ale także na pomoc! Jeszcze do ważnych cech można dodać szczerość, wierność, uczciwość, prawdomówność, serdeczność i wyrozumiałość.

Trudno znaleźć prawdziwego kolegę, który w każdej chwili ci pomaga i na którego można liczyć. Na szczęście już mam takiego kolegę.
                                                                      Maksim Szewczenko



Moją najlepszą koleżanką jest Zuzia. Chodzimy do tej samej klasy i szkoły. Znamy się już prawie sześć lat. Poznałyśmy się w przedszkolu i od razu zaprzyjaźniłyśmy się. Zuzia jest przede wszystkim koleżeńska, wesoła i zabawna. Lubi rysować i czytać. Zawsze można na nią liczyć. Bardzo chętnie pomaga innym. Jest miła i życzliwa. Zawsze dotrzymuje danego słowa. Nigdy nie oszukuje.

Moim zdaniem Zuzia to wspaniała dziewczyna. Ma wszystkie cechy, które chciałabym znaleźć w dobrej koleżance.
                                                                        Maja Sodo











Komentarze

Popularne posty