Jest wiele powodów dla których sięgamy po książkę. Aby czytanie nie stało się dla nas nudnym obowiązkiem, od najmłodszych lat w lekturze poszukujemy wartości, które możemy z niej wynieść. O korzyściach płynących z czytania napisano już mnóstwo tekstów. Ten artykuł będzie poświęcony temu, czego uczniowie klas siódmych nauczyli się od znanych im bohaterów literackich. Może coś Was zaskoczy i na znaną Wam postać literacką spojrzycie z zupełnie innej perspektywy? O swoich przemyśleniach napiszcie w komentarzach. Oto fragmenty prac Uczniów.

 


 Wiele nauczyłam się z lektury o Małym Księciu. Jednym z powodów, dlaczego jest dla mnie taki ważny jest to, że bardzo dobrze podał mi „kryteria” przyjaźni i jak znaleźć sobie dobrego przyjaciela. Mały Książe, gdy podróżował po planetach, spotkał wiele różnych osobowości. Jedną z nich był Król, który chciał rządzić wszystkim i wszystkimi. To uświadomiło mi, że osoba, która stara się tobą dyrygować, jest bardzo złą osobą na przyjaciela. […] Przyjaźń z taką osobą jak lis ma w stu procentach sens. Bohater ten był miły, zabawny i co najważniejsze mądry. Lis dawał Małemu Księciu rady i pomagał mu gdy był smutny. Taka osoba jest idealnym materiałem na przyjaciela.                                                                                                                                                                                                  Alex


Podczas czytania książki Mały Książę, bardzo spodobał mi się lis. To, co mówił, było bardzo mądre. Również to, jaką stworzył więź z Małym Księciem, bardzo mnie zaciekawiło. Nauczyłam się tego, że łatwo jest się do kogoś przywiązać i wtedy będzie się bardzo tej osoby potrzebować. Trzeba uważać na to, do kogo się przywiązujemy, ponieważ może być to niewłaściwa osoba.

Patrycja

 

Bohaterem o którym będę opowiadać, jest Mały Książę. Nauczył mnie on, że miłość to duże określenie. Ten dla swojej róży zrobiłby wszystko, ponieważ pomiędzy nimi było uczucie, nazwane miłością. Nawet kiedy mały chłopiec znalazł się na ziemi w ogrodzie pełnym róż, nie chciał ich. On chciał tylko jednej, wyjątkowej, jedynej w swoim rodzaju - różyczki, w której był zakochany. Już wiem, że na tym polega miłość. Mały Książę uczy także, że warto podróżować i odkrywać nowe ciekawe miejsca.

Weronika



Baggina nauczył mnie jak człowiek potrafi się zmienić w niewielkim odstępie czasu. Pokazał mi także, jak  odwaga może być ważna w niektórych sytuacjach życiowych i w jaki sposób należy podejmować trudne decyzje.

Bartek 


Moją ulubioną książką jest Start a fire, dzieją się tam rzeczy, które tak naprawdę, mogłyby przydarzyć się każdemu z nas. Moim ulubionym bohaterem jest Nathaniel Shey, który pomimo trudności i złej opinii w swoim mieście, staje się bardzo dobrym chłopakiem i pomaga innym. […] Nauczyłam się, że nie można wierzyć w plotki na temat różnych osób. Dzięki przeczytaniu tej książki przestałam całkowicie wierzyć w bzdury, które ludzie mówią na temat innych. Większość, a tak naprawdę każde takie rozmowy o kimś przekazywane z ust do ust, działają jak zabawa „głuchy telefon”. Ktoś mówi jakieś zdanie, a druga osoba albo źle usłyszy, albo specjalnie je jakoś przekręci. Czyli każda taka ploteczka to w dziewięćdziesięciu procentach kłamstwo.

Karina



Wiele nauczyłam się z książki Opowieści z Narni, Lew, Czarownica i stara szafa. Głównymi bohaterami są Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja. Najwięcej nauczyłam się od małej Łusi. Dziewczynka jest otwarta na świat i wszystkiego ciekawa. Pewnie dlatego trafiła do Narni. […] Mimo trudności dąży do celu. Chce pomagać innym w trudnych chwilach. I właśnie tego mnie Łucja nauczyła: żeby się nie poddawać i pomagać z całych sił innemu człowiekowi. Oczywiście w życiu zawsze jest pod górkę, ale przecież można z niej zjechać, mam racje? Trzeba okazać serce dla innego człowieka. Co z tego, że jest na maksa trudno? Łucja się nie poddawała i nie patrzyła na przeszkody które stały jej na drodze do celu. Po prostu można by tak powiedzieć: ona je przeskakiwała. Ja również mam taki zamiar. Przeskakiwać i mierzyć się ze swoimi przeszkodami.

Martyna




Komentarze

  1. Dziękuję za wartościowe przemyślenia na temat czytania. Dobra lektura i ulubieni książkowi bohaterowie rzeczywiscie mogą nam bardzo pomóc i wiele nauczyć. Pozdrawiam!😀

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty