Wiosna w pełni

 


                                                                   


                                       

Wraz z rozkwitającą wiosną budzi się do życia na nowo nasz stojedynkowy blog Koła Polonistycznego na 101. Z radością ogłaszam jego reaktywację!! Aż chce się śpiewać za Markiem Grechutą:

Dzisiaj rano niespodzianie zapukała do mych drzwi
Wcześniej niż oczekiwałem przyszły te cieplejsze dni
Zdjąłem z niej zmoknięte palto, posadziłem vis a vis
Zapachniało, zajaśniało wiosna, ach to ty
Wiosna, wiosna, wiosna ach to ty

 

Niech radość pisania naszych Uczniów rozkwita jak kwiaty w maju.

Niech maj trwa w naszych sercach przez cały rok i wyda piękne pisarskie plony. Za Faustem chciało by się rzec: Chwilo trwaj, jesteś piękna!

Weronika Wojdyła, uczennica klasy 8a, w ten oto sposób postanowiła powitać utęsknioną wiosnę:

Nadejście wiosny

Wstała wiosna tak zaspana,

Przywitała nas od rana.

Rozrzuciła wkoło kwiatki,

Przebiśniegi oraz bratki.

Przyszła do nas w sukni z kwiatów,

Wśród lecących wokół ptaków.

Już słoneczka by się chciało,

Lecz deszczyku wciąż niemało.

Wszystko budzi się do życia,

Choć są czasem gradobicia.

Gdy co roku się pojawia,

To humory nam poprawia.

Maj zaczął się pięknie i ciepło, miejmy nadzieję, że wiosna zostanie na zawsze w naszych sercach.



Uczniowie klasy 3b w bardzo kreatywny sposób postanowili zaplanować swoje cele, które zrealizują w najbliższym czasie. Stworzyli Drzewa do samego nieba, wejście na kolejny jego konar, oznacza wykonanie ogromnego kroku, który zbliżał ich będzie do spełnienia marzeń. A tych celów jest mnóstwo, oto wybrane prace.

 

            Moim wielkim wyzwaniem a jednocześnie marzeniem jest nauczyć się grać na gitarze.

            Żeby osiągnąć ten cel muszę najpierw kupić odpowiedni instrument i znaleźć nauczyciela, który będzie mnie uczył. Muszę nauczyć się jak trzymać gitarę, układać struny, jak wydobywać różne dźwięki, grać różne akordy. Gdy nauczę się tych poszczególnych elementów, dopiero wtedy będę mógł próbować gry na gitarze.

           Myślę, że podjęcie się nauki gry na gitarze będzie dla mnie wielkim wyzwaniem, ale też niesamowitą przygodą. Może kiedyś zostanę sławnym gitarzystą?

                                                                            Oliwier

 

          Moim celem w życiu jest zostać wybitnym piłkarzem.

          Aby to osiągnąć zapisałem się do klubu piłkarskiego na treningi. Są one bardzo ważne, najlepiej trenować kilka razy w tygodniu. Staram się słuchać rad trenera oraz wykonywać jego polecenia. Bardzo ważne jest to, że trzeba bardzo, ale to bardzo dużo trenować, aby osiągnąć sukces. Aby zostać wybitnym piłkarzem muszę trenować najlepiej jak potrafię. Poza treningami chodzę również na boisko, żeby powtórzyć sobie ćwiczenia, które wykonuję podczas zajęć.

          Myślę, że jeśli tylko się będę bardzo starać, osiągnę zamierzony cel i kiedyś będę grać na najlepszych boiskach świata.

Sebastian

 


          Moim celem jest nauczyć się podstaw polskiego języka migowego. Bardzo się nim zainteresowałam, gdy kiedyś oglądałam koncert z okazji rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Z podziwem patrzyłam na tłumaczki, które migały słowa piosenek. Pierwszy raz z tym językiem spotkałam się, gdy w moim przedszkolu był dzień ciszy. Nauczyłam się wtedy pierwszych słów: dzień dobry i do widzenia.

        Powyższy cel zamierzam osiągnąć poprzez uważne słuchanie i obserwowanie na lekcjach języka migowego oraz systematyczne powtarzanie materiału. Nie będzie to łatwe, bo każda litera i słowo to inny, ale podobny gest. Bardzo ważne i potrzebne są wiec ćwiczenia przed lustrem. Mogę wtedy obserwować ruchy rąk i mimikę twarzy. Ale i tak często plątają się mi palce. Będę musiała przygotować się do egzaminu oraz go zdać. Potem będę wykorzystywać język migowy w praktyce.

         Mam nadzieję, że nauczenie się podstaw polskiego języka migowego nie będzie zbyt trudne i że w przyszłości będę posługiwać się tym magicznym językiem jak zawodowiec.

 Lena D.

 


            Bardzo lubię jeść naleśniki i chciałbym nauczyć się robić je samemu. Poproszę mamę, aby podała mi przepis na naleśniki. Następnie zobaczę, jak mama przygotowuje ciasto i jak je piecze. Spiszę na kartce składniki niezbędne do upieczenia naleśników i pójdę na zakupy.

          Kiedy już będę znał przepis i będę miał wszystkie składniki, zabiorę się za przygotowanie ciasta naleśnikowego. Do niego daje się: mąkę, mleko, jaja, odrobinę proszku do pieczenia i cukru. Wszystkie składniki połączę, pomoże mi w tym mikser. Następnie nasmaruję patelnię oliwą i zacznę smażyć. Dla bezpieczeństwa poproszę mamę, aby mi towarzyszyła.

          Na koniec przygotuję talerze oraz czekoladę, dżem, powidło, ser i poczęstuję naleśnikami całą rodzinę. Mam nadzieję, że będą wszystkim smakować, a jak coś zostanie, przyniosę kolegom i ich poczęstuję.

Piotr

 


            Moim celem jest zapisać się do z szkoły tańca, aby nauczyć się profesjonalnie tańczyć Zumbę. Moje zamiłowanie do tańca było ze mną od najmłodszych lat.

          Taniec to przyjemność, radość i doskonała gimnastyka. Pozwala rozwijać płynność i estetykę ruchową. Chodzę na lekcję do szkoły. Pani instruktorka pokazuje nam różne kroki. Brałyśmy udział w występie, nasi rodzice nas oglądali. Bardzo się denerwowałam, gdy zobaczyłam jak dużo ludzi na nas patrzy Występ bardzo wszystkim się spodobał, a ja byłam dumna z siebie i moich koleżanek.  

            Nie ukrywam, że jest ciężko. Bolą nogi, jestem zmęczona po treningach, ale bez pracy nie da się osiągnąć mojego wymarzonego celu, na którym tak bardzo mi zależy. 

Lena G.



Powyższe prace przecudnych, wiosennych, kwitnących drzew wykonali Uczniowie klasy 3b.  

 

 

 

 

Komentarze

Popularne posty